kolmapäev, 26. september 2007

Tongeren-Hasselt-Diest

Pühapäeval, 16. septembril otsustasime kasutada Belgia raudtee ja bussifirmade ühist sooduspiletit, mis lubas 9 euro eest sõita kõigil Belgia liinidel. Piiranguks oli ainult aeg — pilet kehtis ühe päeva ja ühe päevaga Belgiat risti-põiki läbi ei sõida.

Me sõitsime Belgia idaosas olevasse Limburgi provintsi, et üle vaadata sealsed linnad Tongeren, Hasselt ja Diest. Viimane, tõsi küll, jääb Limburgi ametlikest piiridest kilomeetri-paari võrra välja.

Belgia vanimas linnas Tongerenis toimub pühapäevahommikuti vanakraamiturg, mis kulgeb sadade meetrite kaupa piki tänavaid. Kui kohale jõudsime, oli kauplemine juba täies hoos. Heitsime kaubavalikule pilgu peale, aga midagi ei ostnud.

Antiigiturult sattusime keskaegse linnavärava juurde, mil nimeks Moerenpoort. Torni sees tegutseb väike muuseum, kuhu saime eurose täispileti ja 50-sendise tudengipiletiga. Jätsime ajalooteemalise väljapaneku uurimata ja ronisime torni katusele, kust avanes kena vaade linnale. Panoraami rikkusid vaid tornkraanad.

Edasi jalutasime Begijnhofis ja suundusime linna keskele basiilikat vaatama, mis rajati 350 pKr, kuid vanimad säilinud osad pärinevad 11. sajandist. Mõnevõrra meenutas see kirik meile Mecheleni katedraali, kuid oli sellest siiski tublisti madalam.

Tongeren nähtud, sõitsime rongiga veerand tunni jagu tagasi ja väljusime Hasseltis, Limburgi keskuses. Peab ütlema, et esmamulje Hasseltist oli väga hea, linn torkas silma väga korras vanalinna ja pea igal sammul leiduvate kujukestega. Eesmärgiks oli jõuda lõpuks Begijnhofi, mille me ka kenasti üles leidsime.

Silma jäid veel põnevalt kirju fassaad linna keskväljakult ja Hasselti raekoda:

Hilisel pärastlõunal suundusime Diesti, külastasime sealset uhket Begijnhofi ja jalutasime veel tiiru kesklinnas. Viimase foto saime juba madalale vajunud päikese valguses.

Tagasi Mecheleni sõitsime uuesti läbi Hasselti, kus istusime Antwerpenisse suunduva diiselrongi peale. Jah, Belgias polegi kõik rongid elektrirongid!